Etusivu Staffi Amstaffi Yhdistys Pentuvälitys Jalostus ja terveys Kasvattajia Harrastukset Staffi-lehti Erikoisnäyttely 2020 Staffipäivä 2019 Linkit Jäsenille Tapahtuma-arkisto In English

Erikoisnäyttelyn poikkeusjärjestelyt - tilannetietoa suunnitelmista

Päivitetty 7.7.2020

Näyttely järjestetään viranomaisten linjausten ja Suomen Kennelliiton ohjeiden mukaisesti. Linjaukset ja ohjeet riippuvat siitä, miten koronatilanne Suomessa ja maailmassa kehittyy. Tässä vaiheessa ei ole tiedossa, mitä poikkeusjärjestelyitä tapahtuman järjestäminen syyskuussa edellyttää.

Elokuussa pidettävissä näyttelyissä on jouduttu tekemään tiukkoja rajauksia  esimerkiksi näyttelypaikalle saapuvien henkilöiden osalta; yleisö on käytännössä kielletty kokonaan ja koiran kanssa paikalle voi tulla vain yksi henkilö. Myös BIS-kisoja on päätetty olla järjestämättä. Näyttelytoimikunta toivoo, että syyskuussa tilanne olisi muuttunut niin, että emme joutuisi tekemään vastaavia rajoituksia. Yllä mainitut rajoitteet eivät sovi koiranäyttelyyn - eivätkä eteenkään erikoisnäyttelyyn.

Tällä hetkellä emme tiedä, mikä tilanne on syyskuussa ja tämän takia olemme päättäneet, että toistaiseksi emme tee linjauksia mahdollisiin poikkeusjärjestelyihin liittyen. Valmistelemme erikoisnäyttelyä siten, että se voidaan järjestää normaaliin tapaan mutta seuraamme tilannetta, jotta voimme tehdä muutoksia tarvittaessa nopeasti. Emme esimerkiksi voi luvata, että näyttelyyn voi osallistua yleisöä tai turistikoiria mutta toivomme, että se on mahdollista.

Muutamista muutoksista olemme jo sopineet; arvostelut kirjoitetaan sähköisesti ja tuotemyynnissä ei voi maksaa käteisellä. Näiden tavoitteena on välttää turhia kontakteja. Kehissä tullaan varmistamaan turvavälit esittäjien välillä ja näyttelyalue rakennetaan siten, että riittävät turvavälit on mahdollista säilyttää muuallakin. Siivoukseen tullaan luonnollisesti kiinnittämään erityistä huomiota. Näyttelypaikalle ei saa tulla henkilöt, joilla on edes lieviä hengitystieoireita. Ja lisäksi tuomarit on vaihdettu suomalaisiin ja tanskalaiseen, jotta mahdolliset matkustusrajoitteet eivät aiheuta riskiä näyttelyn toteutumiselle.

Jos olet osallistumassa näyttelyyn, neuvoisimme tässä vaiheessa pohtimaan, ovatko esimerkiksi elokuun näyttelyissä voimassa olevat rajoitteet itselle kynnyskysynyksiä. Jos näin on, suosittelemme harkitsemaan onko oman koiran ilmoittaminen järkevää kun kukaan ei voi taata edes ilmoittautumisajan päättyessä, mitä poikkeusjärjestelyitä näyttely edellyttää.

Toivomme, että iso osa staffi- ja amstaffiharrastajista on valmiita tähän poikkeustilanteen aiheuttamaan epävarmuuteen - teitä varten me tätä järjestämme!