VUODEN TOKO-KOIRA JA TOKO-TULOKAS

Säännöt

Vuoden TOKO-koira -kilpailuun hyväksytään koiran kolme parasta virallista tottelevaisuuskoetulosta edellisen kalenterivuoden ajalta. Kaikissa kilpailuluokissa saadut pistemäärät lasketaan suoraan yhteen ja lisäpisteitä annetaan EVL-luokassa kilpailleelle 5 p, ja VOI-luokassa 3 p. / kisatulos.

Tulosten mukana on lähetettävä kopio kilpailukirjasta sekä arvostelulomakkeista. Kahden tai useamman koiran päätyessä kokonaiskilpailussa tasatulokseen, voittaa se kenellä on enemmän täysiä kymppejä. Pisteiden vieläkin mennessä tasan voittaa koira, jolla on enemmän kisaan ilmoitettuja tuloksia korkeammasta luokasta.
Vuoden TOKO-tulokkaana palkitaan em. laskukaavan mukaan parhaiten menestynyt kyseisenä kalenterivuonna virallisen kilpailu-uransa aloittanut koira. Sama koira voi olla sekä Vuoden TOKO-koira että Vuoden TOKO-tulokas.

Jokaisen koiran tulokset on toimitettava Staffi-lehdessä erikseen ilmoitetulle henkilölle annettuun määräaikaan mennessä. Valitukset Vuoden TOKO-koira ja Vuoden TOKO-tulokas -kilpailun tuloksista on tehtävä viimeistään kahden (2) kuukauden kuluessa tulosten julkaisemisesta.

Vuoden TOKO-tulokas valitaan ensimmäisen kerran vuonna 2016.