Etusivu Staffi Amstaffi Yhdistys Alaosastot Pentuvälitys Jalostus ja terveys Kasvattajia Harrastukset Staffi-lehti Erikoisnäyttely 2017 Staffipäivä 2017 Linkit Jäsenille Tapahtuma-arkisto In English

Vuoden Veteraani

Vuoden veteraanit

Vuoden veteraani 2016
Magicpower´s Name Of Magic "Bertta"
kasv. Kalinainen Elina & Varjela Jarmo
om. Riitta Partala

Vuoden veteraani 2015
Magicpower`s Unforgettable "Tora"
kasv. Kalinainen Elina & Varjela Jarmo
om. Tiia Kivistö

Vuoden veteraani -kilpailun säännöt

Vuoden Veteraani -kilpailuun voivat osallistua kaikki SBTY ry:n suomalaisten jäsenten omistamat ja Suomessa rekisteröidyt staffordshirenbullterrierit. Kilpailussa huomioidaan vain kunkin osallistujan Suomessa saavuttamat näyttelytulokset.

Tulokset huomioidaan korkeintaan kuudesta (6) ja vähintään kolmesta (3) kansainvälisestä ja hallituksen erikseen nimeämistä erikoisnäyttelyistä. PU-, PN-, ROP- ja RYP -sijoituksista ei huomioida kuin enintään kaksi (2) samalta tuomarilta.

Vuonna 2016 ja 2017 Vuoden Veteraani -kilpailussa huomioitavat erikoisnäyttelyt ovat SBTY:n erikoisnäyttely ja Terrierijärjestön erikoisnäyttely.

Pistelasku

Veteraaniluokissa sijoittuneet, erinomaisella palkitut saavat pisteitä seuraavasti

1. sija    4 pistettä
2. sija    3 pistettä
3. sija    2 pistettä
4. sija    1 piste

Jos koira palkitaan SA:lla, saa siitä 2 lisäpistettä.

Rop-veteraani saa 6 lisäpistettä ja VSP-veteraani 4 lisäpistettä.

BIS-Veteraani -sijoituksesta saa lisäpisteitä seuraavasti

BIS-vet 1    6 pistettä
BIS-vet 2    4 pistettä
BIS-vet 3    2 pistettä
BIS-vet 4    1 piste

PU-tai PN-sijoituksesta saa lisäpisteitä seuraavasti

Jos koira tämän lisäksi sijoittuu Paras uros- tai Paras narttu -luokissa tai valitaan ROP- tai VSP-koiraksi, saa se Vuoden Staffi -kisan sääntöjen mukaiset lisäpisteet ko. sijoituksesta ja myös koiramäärän perusteella jaettavat lisäpisteet.

ROP          10 pistettä
VSP            6 pistettä
PU2/PN2    4 pistettä
PU3/PN3    3 pistettä
PU4/PN4    2 pistettä

BIS-/RYP-sijoituksesta saa lisäpisteitä seuraavasti:

BIS-1/RYP-1    6 pistettä
BIS-2/RYP-2    4 pistettä
BIS-3/RYP-3    2 pistettä
BIS-4/RYP-4    1 piste

Kaikissa näyttelyissä virallisiin luokkiin (huom! ei pentuluokka) osallistuneiden amstaffien / staffien määrästä saa lisäpisteitä seuraavasti:

1-9     ei lisäpisteitä
10-19    2 lisäpistettä
20-29    4 lisäpistettä
30-39    6 lisäpistettä
40-49    8 lisäpistettä
50-59    10 lisäpistettä
60-69    12 lisäpistettä
70-79    14 lisäpistettä
80-89    16 lisäpistettä
90-99    18 lisäpistettä
100 <    20 lisäpistettä

Kahden tai useamman koiran päätyessä kokonaiskilpailussa tasatulokseen, ratkaisee Vuoden Veteraani -sijoituksen koirien saavuttamien ROP-Veteraani sijoitusten määrä. Mikäli nekin ovat tasan, ratkaisee Paras uros- ja Paras narttu -luokkasijoituksien kautta saavutettujen lisäpisteiden määrä. Jos nämäkin menevät tasan ratkaisee keskinäinen paremmuusjärjestys SBTY ry:n erikoisnäyttelyssä. Jos sijoitus ei ratkea silläkään, niin arpa ratkaisee. Arvonta / arvonnat suorittaa SBTY ry:n hallitus.

Jokaisen koiran tulokset on omistajan itse huolehdittava Staffi-lehdessä erikseen ilmoitetulle henkilölle määräaikaan mennessä. Tuloksissa tulee olla kilpailuun osallistuvan virallinen nimi, sen tulokset ilmoitettuna siten, että niistä ilmenee vähintään kolmen ja enintään kuuden näyttelyn päivämäärät, paikat, näyttelytulokset, palkintotuomarien nimet, virallisiin luokkiin (pentuluokkaan osallistuneita ei huomioida) osallistuneiden staffien määrät ja sen omistaja yhteystietoineen.

Mikäli tulokset toimitetaan vaillinaisina, on SBTY ry:n hallituksella oikeus olla ottamatta huomioon ko. koiran tuloksia. Valitukset tuloksista on tehtävä viimeistään kahden (2) kuukauden kuluessa tulosten julkaisemisesta, mikäli koiran tulokset on lähetetty määräaikaan mennessä täydellisinä. Kirjallinen valitus, jossa on ilmoitettava selkeästi mistä valitetaan, postitetaan SBTY ry:n sihteerille ja sen käsittelee SBTY:n hallitus.