Etusivu Staffi Amstaffi Yhdistys Alaosastot Pentuvälitys Jalostus ja terveys Kasvattajia Harrastukset Staffi-lehti Erikoisnäyttely 2017 Staffipäivä 2017 Linkit Jäsenille Tapahtuma-arkisto In English

Vuoden Staffi ja Amstaffi

Säännöt

Vuoden amstaffi- ja staffi-kilpailuihin voivat osallistua kaikki SBTY ry:n ja Suomen Amerikanstaffordshirenterrieriyhdistys ry:n suomalaisten jäsenten omistamat ja Suomessa rekisteröidyt amerikanstaffordshirenterrierit ja staffordshirenbullterrierit. Kilpailut järjestetään kummallekin rodulle erikseen ja kilpailuissa huomioidaan vain kunkin osallistujan Suomessa saavuttamat näyttelytulokset.

Tulokset huomioidaan korkeintaan kuudesta (6) ja vähintään kolmesta (3) kansainvälisestä ja hallituksen erikseen nimeämistä erikoisnäyttelyistä*. PU-, PN-, ROP- ja RYP -sijoituksista ei huomioida kuin enintään kaksi (2) samalta tuomarilta.

*)

Vuonna 2015 hallituksen erikseen nimeämä erikoisnäyttely on SBTY:n erikoisnäyttely 10.7.2015.

Vuonna 2016 ja 2017 Vuoden staffi ja Vuoden amstaffi  -kilpailuissa huomioitavat erikoisnäyttelyt ovat SBTY:n erikoisnäyttely ja Terrierijärjestön erikoisnäyttely.

Pistetaulukot

Peruspisteitä saa kansainvälisistä ja erikoisnäyttelyistä seuraavasti:

ROP 10 pistettä
VSP 6 pistettä
PU2/PN2 4 pistettä
PU3/PN3 3 pistettä
PU4/PN4 2 pistettä

Virallisen luokan luokkavoitto ERI-laatuarvostelulla ilman PU-/PN-sijoitusta 1 piste.

BIS-/RYP-sijoituksesta saa lisäpisteitä seuraavasti:

BIS-1/RYP-1 6 pistettä
BIS-2/RYP-2 4 pistettä
BIS-3/RYP-3 2 pistettä
BIS-4/RYP-4 1 piste

BIS-/RYP-sijoituksista ei tule muita lisäpisteitä.
 RYP- ja BIS-sijoituksista saatavat lisäpisteet koskevat ainoastaan varsinaisia RYP- ja BIS-kilpailuja; ei esimerkiksi BIS-veteraani- tai BIS-juniorisijoituksia. Jos STJ:n erikoisnäyttely on nimetty erikoisnäyttelyksi, joka huomioidaan pistelaskussa, saa lisäpisteet vain BIS-sijoituksesta, ei siis RYP-sijoituksesta.

Kaikissa näyttelyissä virallisiin luokkiin (huom! ei pentuluokka) osallistuneiden amstaffien / staffien määrästä saa lisäpisteitä seuraavasti:

1-9 amstaffia/staffia  ei lisäpisteitä
10-19 2 lisäpistettä
20-29 4 lisäpistettä
30-39 6 lisäpistettä
40-49 8 lisäpistettä
50-59 10 lisäpistettä
60-69 12 lisäpistettä
70-79 14 lisäpistettä
80-89 16 lisäpistettä
90-99 18 lisäpistettä
100 < 20 lisäpistettä

Kahden tai useamman koiran päätyessä kokonaiskilpailussa tasatulokseen, ratkaisee Vuoden Amstaffi-  ja Vuoden Staffi -sijoituksen koirien saavuttamien ROP-sijoitusten määrä, ja mikäli nekin ovat tasan, ratkaisee ROP-tulosten kautta saadut lisäpisteet osallistuneista amstaffi-/staffimääristä ja jos yhteenlasketut koiramäärälisäpisteet menevät tasan ratkaisee keskinäinen paremmuusjärjestys SBTY ry:n erikoisnäyttelyssä ja jos sijoitus ei ratkea silläkään, niin arpa ratkaisee. Arvonta / arvonnat suorittaa SBTY ry:n hallitus.

Jokaisen koiran tulokset on omistajan itse huolehdittava Staffi-lehdessä erikseen ilmoitetulle henkilölle määräaikaan mennessä. Tuloksissa tulee olla kilpailuun osallistuvan koiran rotu, virallinen nimi, sen tulokset ilmoitettuna siten, että niistä ilmenee vähintään kolmen ja enintään kuuden näyttelyn päivämäärät, paikat, näyttelytulokset, palkintotuomarien nimet, virallisiin luokkiin (pentuluokkaan osallistuneita ei huomioida) osallistuneiden amstaffien / staffien määrät ja sen omistaja yhteystietoineen.

Mikäli tulokset toimitetaan vaillinaisina, on SBTY ry:n hallituksella oikeus olla ottamatta huomioon ko. koiran tuloksia. Valitukset tuloksista on tehtävä viimeistään kahden (2) kuukauden kuluessa tulosten julkaisemisesta, mikäli koiran tulokset on lähetetty määräaikaan mennessä täydellisinä. Kirjallinen valitus, jossa on ilmoitettava selkeästi mistä valitetaan, postitetaan SBTY ry:n sihteerille ja sen käsittelee SBTY:n hallitus.