STAFFIPÄIVÄ 2018

SUNNUNTAINA  21.10.2018  KOKOONNUMME  VIETTÄMÄÄN  STAFFIPÄIVÄÄ  VANTAALLE, MUKAVAN  PÄIVÄN  JA  HYVÄN  SEURAN  PARISSA

09:30 - 11:00 Kasvattaja-aamiainen
10:00 - 11:00 Näyttelytreenit
11:00 - 14:00 Jalostustarkastukset
11:00 - 16:00 Nuori staffi -kilpailu
12:00 - 14:00 L2HGA ja HC-näytteenotto

LUETTELO

KUTSUKIRJE

KASVATTAJA-AAMIAINEN

Kasvattaja-aamiaisella Mari Ruuhosen (JTK pj, 5. vuosikurssin eläinlääketieteen opiskelija) luennon/keskustelut aiheena yleisimmät lisääntymiseen liittyvät ongelmat sekä synnytyksen ongelmat. Aamiaisen aikana käydään myös läpi vuonna 2017 toteutettu lisääntymiskysely ja käydään keskustelua rotua koskettavista ajankohtaisista asioista. Kasvattaja-aamiaisella saavat osallistua myös kasvattajaksi aikovat ja rodun jalostusasioista kiinnostuneet rodun harrastajat.

50-VUOTISJUHLA NUORI STAFFI -KILPAILU

Nuori staffi -kisa on epävirallinen näyttely alle 18 kuukautta vanhoille rekisteröidyille staffordshirenbullterriereille. Kisan tuomarina toimii ulkomuototuomari Maija Lehtonen, varalla Kaisa Metteri-Gold. Urokset ja nartut kisaavat omissa, iän mukaan määräytyvissä luokissa.

KISAN TULOKSET

Urokset:
Patukat n. 5 – 6 kk
Koipeliinit 7 - 10 kk
Pahikset 11 – 13 kk
Machot 14 – 17 kk

Nartut:
Pikkupullat n. 5 - 6 kk
Rimppakintut 7 - 10 kk
Pissikset 11 - 13 kk
Pimatsut 14 – 17 kk

(Aikataulullisesti pysytään virallisten näyttelyiden rytmissä n. 15-20 koiraa / tunnissa)

Alle 5 kuukautinen pentu voi osallistua Nuori Staffi -kilpailuun mikäli rabiesrokotteesta on kulunut 22 vrk.n varoaika.

STAFFEIN PARI -kilpailu
Parikilpailussa kilpailevat parit, jotka muodostuvat kahdesta mahdollisimman samannäköisestä koirasta.
Parikilpailuun ilmoittautuminen paikan päällä ilmoittautumisen yhteydessä ennen Nuori Staffi -kilpailua.

PARAS PÄÄ -kilpailu
Tuomari valitsee jokaisesta luokasta yhden jatkoon kilpailemaan parhaasta päästä.

PARAS KASVATTAJA -kilpailu
Paras kasvattajaryhmä valitaan niiden kasvattajien kesken, joilla vähintään kolme koiraa osallistuu kilpailuun.

KENNELLIITON JALOSTUSTARKASTUS

Tapahtumassa järjestetään jalostustarkastuksen ulkomuoto-osio staffeille. Koiran tulee olla täyttänyt 18 kk. Tarkastajana toimii ulkomuototuomari Kaisa Metteri-Gold.

L2HGA JA HC -JOUKKOTESTAUS

Näytteenottaja ottaa DNA-näytteitä SBTY:n toimesta klo 12-14.
• Jokainen testaukseen osallistuvan koiran omistaja tilaa testipaketin itse.
• Näytteen ottaja ottaa näytteen ilmaiseksi (poskisolunäyte).
• Yhdistys huolehtii näytteiden postituksesta.

Olemme koonneet yksityiskohtaiset ohjeet, kuinka tilata L2HGA- ja HC-testipaketti AHT:lta: tilausohjeet osoitteesta

Huomioi, että testit kannattaa tilata hyvissä ajoin - niiden toimitukseen voi mennä useampi viikko.

ILMOITTAUDU 5.10.2018 MENNESSÄ (ilmoittautumis aikaa jatkettu viikolla 28.9.2018)

Ilmoittaudu linkkien kautta

KASVATTAJA-AAMIAISELLE

NUORI STAFFI-KILPAILU, JALOSTUSTARKASTUS ja NÄYTTELYTREENI

L2HGA JA HC -DNA TESTAUS

Maksutiedot:
Kasvattaja-aamiainen 5 € / osallistuja
Nuori Staffi -kilpailu 15 € / koira
Jalostustarkastus 20 € / koira

FI79 8000 1401 5066 55
viite 1410
Lähetä maksukuitti osoitteeseen sihteeri@staffordshirenbullterrieriyhdistys.fi

Kutsukirjeet lähetetään noin viikkoa ennen tapahtumaa, jonka jälkeen julkaistaan aikataulut.

TAPAHTUMAPAIKKA

ShowHau Center, Nilsaksentie 2 (Valimokuja 2), 01510 Vantaa

TIEDUSTELUT

Kasvattaja-aamiainen, DNA-testaus ja jalostustarkastus: Mari Ruuhonen, jalostustoimikunta@staffordshirenbullterrieriyhdistys.fi

Nuori Staffi -kilpailu ja muut: Salina Parkkonen, sihteeri@staffordshirenbullterrieriyhdistys.fi

Tapahtumassa voimassa Kennelliiton rokotusmääräykset. Ota koirasi rokotustodistus mukaan!

Tervetuloa!